ΖΗΤΟΥΜΕ την ουσιαστική ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ των Α.Σ.Σ.Υ. με αναγνώριση ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ______________ διατίθεται Ρολόι Τοίχου - τιμή 10€ ανά τεμάχιο, Καρφίτσα Πέτου - τιμή 2,5€ ανά τεμάχιο και Κούπα - τιμή 5€ ανά τεμάχιο

μην ξεχάσω ...

μην ξεχάσω ...

Κυριακή, 9 Ιουνίου 2019

64η επέτειος επιστροφής του 13ου Σμήνους Μεταφορών από τον πόλεμο της Κορέας

Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΒΕΤΕΡΑΝΩΝ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ (ΠΑΣΥΒΕΤΑ), το Σάββατο 8/6/2019πραγματοποίησε στην Α/Β Δεκέλειας, την ετήσια τελετή τιμής και μνήμης των πεσόντων Αεροπόρων του 13ου Σμήνους Μεταφορών που με αεροσκάφη C-47 "Dacota" συμμετείχαν στον πόλεμο της Κορέας (11/11/1950 - 23/5/1955), παρόντων, του Διοικητή ΔΑΕ Υπτχου (Ι) κ. Κωνσταντίνου Γιάνναρου, του Πρέσβη της Δημοκρατίας της Κορέας κ. Soosuk LIM, του Προέδρου ΠΑΣΥΒΕΤΑ Υπτχου (Ι) ε.α. κ. Δημήτριου Λαζάρου, του εκπροσώπου της ΕΑΑΑ-Υπευθύνου Δημοσίων Σχέσεων Σγού (ΥΔΚ)ε.α. κ. Ηλία Ντούβλη, εκπροσώπων των Συνδέσμων-Συλλόγων αποφοίτων ΑΣΕΙ-ΑΣΣΥ της Π.Α., αντιπροσωπείας Στρατιωτικού προσωπικού της Α/Β και πλήθους Βετεράνων και συγγενών αυτών.

Στους 56 μήνες που το Σμήνος παρέμεινε στην Κορέα, εκτέλεσε 2926 λίαν επικίνδυνες Πολεμικές Αποστολές, συμπληρώνοντας 13177 'Ωρες Πτήσεων, μεταφέροντας 9243 τραυματίες70568 επιβάτες1.104.560 λίβρες διαφόρων υλικών και 17000 λίβρες ρίψεως πυρομαχικών και διαφόρων εφοδίωνΔυστυχώς, η εκτέλεση αυτών των επικίνδυνων πολεμικών αποστολών, είχαν το τίμημά τους σε πληρώματα και αεροσκάφη.

Τον Ιανουάριο του '51, το αεροσκάφος 617, μεταφέροντας 5000lt καύσιμα, στην προσπάθειά του να πιάσει σε γλιστερό λόγω πάγου διάδρομο, εκτράπηκε με κίνδυνο να βγει έξω, αλλά έγκαιρα και ορθά ο Κυβερνήτης του ανέσυρε το σύστημα προσγείωσης και το ακινητοποίησε. Το πολύτιμο φορτίο του χρησιμοποιήθηκε από τα τεθωρακισμένα , αλλά το αεροσκάφος προκείμενου να μην πέσει στα χέρια των αντιπάλων λόγω αδυναμίας απογείωσής του, πυρπολήθηκε.

Στις 26 Μαΐου 1951, το Σμήνος είχε την απώλεια του αεροσκάφους 612 και του πληρώματός του, εν πτήση αυτή τη φορά, λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών, με πλήρωμα τον Κυβερνήτη Υπσγό Βάμβουκα Αναστ., Συγκυβερνήτη τον Ανθσγό Μάμαλη Νικ. και Μηχανικούς, τον Αρχισμηνία Αρτσίτα Ανδ.  και Υποσμηνία Οικονομόπουλο Σπ.

Στις 22 Δεκεμβρίου 1952, στην περιοχή του Souvon, στο αεροδρόμιο Κ-13, το αεροσκάφος 616 με Κυβερνήτη τον Διοικητή του Σμήνους Επγό Φραγκογιάννη Παν., Συγκυβερνήτη τον Υπσγό Περακάκη Άγγ., Ναυτίλο το Σμία Ελευθερίου Αλέξ. και πλήρωμα το Σμτη Τζινάκο Γρηγ., καταστράφηκε ολοσχερώς όταν έπεσε επάνω του στον διάδρομο απογειώσεως, ένα αμερικανικό αεροσκάφος τζετ, με αποτέλεσμα, όλοι οι επιβαίνοντες να φονευθούν. Στο αεροσκάφος επέβαιναν και 9 Αμερικανοί (6 τραυματίες, 2 αδελφές νοσοκόμες και ένας στρατιώτης νοσοκόμος).

Πέντε ημέρες μετά, στις 27 Δεκεμβρίου 1952, η ατυχία ξαναχτύπησε το Σμήνος. Το αεροσκάφος 632 με Κυβερνήτη τον Ανθσγό Κατσαντώνη Βασ., Συγκυβερνήτη το Σγό Παπαδάκη Βασ., Ναυτίλο τον Εσμία Λάμπρου Παν., Α/Τ Αέρος το Σμία Μπίλια Γεώρ. και 10 επιβάτες (10 Αμερικανούς και 1 Φιλιππινέζο), κατέπεσε λόγω μηχανικής βλάβης αυτή τη φορά, σε νυκτερινή απογείωση από το Κ-10, ένα πολύ δύσκολο αεροδρόμιο, όταν σταμάτησε ο δεξιός κινητήρας του σε ύψος 150 ποδών. Το αεροσκάφος προσέκρουσε στους παρακείμενους του αεροδρομίου ορεινούς όγκους, με αποτέλεσμα το θάνατο όλων των επιβαινόντων.

Το Σμήνος, επέστρεψε με τα πέντε εναπομείναντα αεροσκάφη στις 23 Μαΐου 1955, στο αεροδρόμιο από όπου ξεκίνησε, στην Ελευσίνα.

Της εκδήλωσης ακολούθησε το καθιερωμένο γεύμα στη Λέσχη της Α/Β.

Ο ΣΑΣΥΔΑ τίμησε την εκδήλωση, εκπροσωπούμενος από το Γενικό Γραμματέα κ. Ηλία Ντούβλη - Σγό (ΥΔΚ)ε.α., ο οποίος κατέθεσε στεφάνι.

Το Γρ. Τύπου ΣΑΣΥΔΑ






Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου