ΖΗΤΟΥΜΕ την ουσιαστική ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ των Α.Σ.Σ.Υ. με αναγνώριση ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ______________ διατίθεται Ρολόι Τοίχου - τιμή 10€ ανά τεμάχιο, Καρφίτσα Πέτου - τιμή 2,5€ ανά τεμάχιο και Κούπα - τιμή 5€ ανά τεμάχιο

μην ξεχάσω ...

Κυριακή 14 Απριλίου 2019

Σαββατιάτικη απόδραση σε Δίστομο - Ι.Μ. Όσιου Λουκά - Άσπρα Σπίτια - Αντίκυρα - Λιβαδειά

Από νωρίς το πρωί του Σαββάτου 16/3/2019, πενήντα συνάδελφοι και φίλοι του Συλλόγου ξεκίνησαν την ημερήσια απόδραση με πρώτη στάση το μαρτυρικό Δίστομο, όπου στις 10 Ιουνίου 1944 διαπράχθηκε μια εκ των ειδεχθέστερων σφαγών αμάχων από τις Γερμανικές κατοχικές δυνάμεις, αφήνοντας πίσω τους νεκρούς 228 άνδρες, γυναίκες και παιδιά.

Στην κεντρική πλατεία, μας υποδέχθηκαν ο Ασμχος (ΥΥΠ)ε.α. Λουκάς Παπαχρήστος (6ης σειράς ΣΥΔ) που διετέλεσε Δήμαρχος Διστόμου για 3 τετραετίες και ο Ασμχος (ΥΥΔ)ε.α. Χρήστος Ευθυμίου με τη σύζυγό του Ταξχο (ΥΝΟ)ε.α. Ευθυμίου-Θεοχαρίδου Όλγα, μόνιμοι κάτοικοι Διστόμου και όλοι μαζί επισκεφθήκαμε το παρακείμενο "Μουσείο Θυμάτων Ναζισμού" όπου μας έγινε εμπεριστατωμένη συγκινησιακή ενημέρωση και προβολή σχετικού βίντεο. Το συντονισμό της ενημέρωσης είχε ο υπεύθυνος του Μουσείου κ. Χρ. Παπανικολάου, τον οποίο ο Σύλλογος ευχαρίστησε θερμά επιδίδοντάς του αναμνηστικό πάπυρο της επίσκεψης.

Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε  το Μαυσωλείο του λόφου Κανάλες, όπου σύσσωμο το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου κατέθεσε στεφάνι και αφού εψάλει ο Εθνικός Ύμνος, επισκεφθήκαμε το παρακείμενο οστεοφυλάκιο.
Εν συνεχεία, αναχωρήσαμε για το χωριό Στείρι ένα από τα πιο γνωστά μέρη της εξορυκτικής βιομηχανίας  βωξίτη  στην Ελλάδα, όπου στη περιφέρειά του, στη θέση Άγιος Σπυρίδωνας (μετόχι Οσίου Λουκά) βρίσκεται εγκατεστημένο το εργοστασιακό συγκρότημα της εταιρίας  "Αλουμίνιον της Ελλάδος Β.Ε.Α.Ε.".

Φτάνοντας, επισκεφθήκαμε την Ι.Μ. Όσιου Λουκά - Κρύπτης Αγίας Βαρβάρας, αλλιώς και Αγιά Σοφιά της Ρούμελης στις δυτικές υπώρειες του όρους Ελικώνα, ένα από τα σημαντικότερα μνημεία της μεσοβυζαντινής τέχνης και αρχιτεκτονικής. Μετά την ενημέρωση για την ιστορία του Οσίου, προσκυνήσαμε το σκήνωμά του, ξεναγηθήκαμε στους χώρους της Μονής επισκεπτόμενοι και την κρύπτη της Αγίας Βαρβάρας  όπου και ο τάφος του Οσίου. Ετυχαριστώντας θερμά τον Ηγούμενο Αρχιμανδρίτη κο Σεραφείμ για την υποδοχή και ξενάγηση, επιδώσαμε αναμνηστικό πάπυρο της επίσκεψης.
Επόμενος σταθμός μας τα Άσπρα Σπίτια παραλίας Διστόμου όπου περιηγηθήκαμε στον οικισμό που κατασκευάσθηκε από τη Γαλλική ΠΕΣΙΝΕ - πρώτη εταιρεία εκμετάλλευσης του βωξίτη - για τις ανάγκες στέγασης των εργαζομένων της, για να καταλήξουμε στον παραλιακό οικισμό των Αντικύρων, έδρα της αεροπορικής Μονάδας Β/Κ ΑΝΤΙΚΥΡΑΣ, όπου συναντηθήκαμε με τον Διοικητή της Β/Κ ΑΝΤΙΚΥΡΑΣ Ασμχο (Ε) Χρ. Ζυγούρη και τον Υποδιοικητή/Προσωπάρχη Επγό (ΥΔΚ) Νικ. Παπακωνσταντίνου (27ης σειράς ΣΥΔ) κατά τη διάρκεια γεύματος σε τοπική ταβέρνα.
Η Διοίκηση της Μονάδας στην οποία επιδώσαμε αναμνηστικά, προσέφερε στο Σύλλογο, εικόνα του Οσίου Λουκά μαζί με το βιβλίο "Παρακλητικός Κανών και Συνοπτικός Βίος του Οσίου και Θεοφόρου Πατρός Ημών Λουκά του αν τω Στειρίω".
Το απόγευμα, παίρνοντας το δρόμο της επιστροφής, σταματήσαμε για περίπατο στις Πηγές Κρύας Λιβαδειάς, σε ένα τοπίο μαγευτικό που το συνθέτουν τρεχούμενα νερά, αιωνόβιοι πλάτανοι, πέτρινα γεφύρια, νερόμυλοι και μικροί καταρράκτες.