ΖΗΤΟΥΜΕ την ουσιαστική ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ των Α.Σ.Σ.Υ. με αναγνώριση ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ______________ διατίθεται Ρολόι Τοίχου - τιμή 10€ ανά τεμάχιο, Καρφίτσα Πέτου - τιμή 2,5€ ανά τεμάχιο και Κούπα - τιμή 5€ ανά τεμάχιο

μην ξεχάσω ...

μην ξεχάσω ...

Κυριακή 20 Μαΐου 2018

Εκδηλώσεις τιμής και μνήμης Σμηναγού (Ι) Κωνσταντίνου Ηλιάκη στην Κάρπαθο


Την Παρασκευή 18 Μαΐου 2018, στο πλαίσιο της καθιερωμένης ετήσιας τελετής μνήμης και τιμής στο Σμηναγό (Ι) Κωνσταντίνο Ηλιάκη και στη θυσία του την 23η Μαι 2006, πραγματοποιήθηκε στη νήσο Κάρπαθο επιμνημόσυνη δέηση και κατάθεση στεφάνων, 12 χρόνια μετά τη θυσία του ανατολικά νήσου Καρπάθου.


Στην τελετή παρέστησαν ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Ναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης ΠΝ ως εκπρόσωπος του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, ο Αρχηγός ΓΕΑ, Αντιπτέραρχος (Ι) Χρήστος Χριστοδούλου, αντιπροσωπείες από τις Ένοπλες Δυνάμεις (ΕΔ) και τα Σώματα Ασφαλείας, μέλη Ενώσεων Αποστράτων Αξιωματικών, οι Σύλλογοι Αποφοίτων των ΑΣΕΙ & ΑΣΣΥ της Π.Α., οι πολιτειακές και θρησκευτικές Αρχές και πλήθος κόσμου.

Ο ΣΑΣΥΔΑ, κατόπιν επισήμου προσκλήσεως του κ. Α/ΓΕΑ, εκπροσωπήθηκε από το Γεν.Γραμματέα κ. Ηλία Ντούβλη-Σγό (ΥΔΚ)ε.α., ο οποίος κατέθεσε και το στεφάνι.

Τέλος, δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε την παντελή απουσία της Πολιτικής Ηγεσίας των Ε.Δ., που αρκέστηκε στην εκπροσώπησή της από τον κ. Α/ΓΕΕΘΑ.



Τα γεγονότα της 23/05/2006

Στο πλαίσιο επιχειρησιακών ετοιμοτήτων αεροσκαφών επιφυλακής, προγραμματίστηκε από την 115 ΠΜ / 343Μ, ζεύγος αεροσκαφών F-16C block 52+ με χαρακτηριστικά κλήσης “STAR 550”, με Νο1 τον Σμηναγό (Ι) Κωνσταντίνο Ηλιάκη και τον Υποσμηναγό (Ι) Πρόδρομο Κολτσίκογλου ως Νο2 του σχηματισμού σε ετοιμότητα 60 λεπτών. 

Τα αεροσκάφη του σχηματισμού, που από τις 09.35 είχαν μεταπέσει σε ετοιμότητα των 5 λεπτών, απογειώθηκαν με διαδικασία scramble από το Α/Δ της 115 ΠΜ στη Σούδα στις 12.06, κατόπιν εντολής του Εθνικού Κέντρου Αεροπορικών Επιχειρήσεων (ΕΚΑΕ) και κατευθύνθηκαν προς την περιοχή της Καρπάθου για αναγνώριση τουρκικού σχηματισμού αεροσκαφών. Η απογείωση γίνεται όταν τα τουρκικά αεροσκάφη βρίσκονταν σε απόσταση 40 ν.μ. βόρεια – βορειοανατολικά της Ρόδου εντός του FIR Αθηνών.

Στις 12.37 τα δύο ελληνικά F-16C Block 52+ αποκτούν οπτική επαφή με τον τουρκικό σχηματισμό που αποτελείται από:

– Ένα αεροσκάφος τακτικής αναγνώρισης RF-4E Phantom II της 113 Μοίρας “Isik” (“Φως”) που εδρεύει στην 1η Βάση Αεριωθουμένων (1st AJU) στο Εσκισεχίρ.

– Δύο μαχητικά F-16C της 192 Μοίρας με κωδικό κλήσης “Kaplan” (“Τίγρης”) της 9ης Βάσης Αεριωθουμένων (9th AJU) που εδρεύει στην αεροπορική βάση Μπαλικεσίρ.

Για τη συγκεκριμένη αποστολή ο σχηματισμός είχε απογειωθεί από το προκεχωρημένο αεροδρόμιο Νταλαμάν πλησίον της Αλικαρνασσού. 

Σκοπός του η αεροφωτογράφηση της Ανατολικής Κρήτης, περιοχής στην οποία είναι ανεπτυγμένα τα αντιαεροπορικά συστήματα μακρού βεληνεκούς S-300 PMU1. Επισημαίνεται ότι η διαδικασία αυτή επαναλαμβανόταν σε μηνιαία βάση από τη Τουρκική Αεροπορία ενώ από την προηγούμενη μέρα τα ραντάρ της Κρήτης είχαν εντοπίσει τη μεταστάθμευση των τουρκικών μαχητικών στη βάση απέναντι από τη Ρόδο. 

Την ίδια χρονική στιγμή σε απόσταση 10,5 ν.μ. βορειοανατολικά του Αιγαίου επιχειρούσε η τουρκική φρεγάτα F-250 Muavenet τύπου Knox, η οποία διέθετε και ελικόπτερο τύπου ΑΒ-212.

Στις 12.40 σε απόσταση 8 ν.μ. ανατολικά της Καρπάθου και εντός του Εθνικού Εναέριου Χώρου και σε ύψος 27.000 ποδών, το Νο1 του ελληνικού σχηματισμού Σμηναγός Ηλιάκης διαπιστώνει ότι το φωτοαναγνωριστικό αεροσκάφος ακολουθείται σε απόσταση 7 ν.μ. από δύο οπλισμένα συνοδά μαχητικά. 

Το RF-4E έφερε ατρακτίδιο αναγνώρισης, πιθανόν το ισραηλινό σύστημα Condor 1. Προκειμένου να γίνει καταγραφή των διακριτικών του RF-4E, αλλά και να διαπιστωθεί ποιο ακριβώς ατρακτίδιο έφερε το αναγνωριστικό αεροσκάφος, δόθηκε εντολή από το 3ο Κέντρο Ελέγχου Περιοχής (ΚΕΠ) στο Νο1 να πλησιάσει πιο κοντά. 

Οι ενέργειες των ελληνικών αεροσκαφών αναγκάζουν τα τουρκικά σε επικίνδυνους ελιγμούς.

Ο τούρκος χειριστής Υποσμηναγός Halil Ibrahim Ozdemir για να σπάσει τον εγκλωβισμό -προειδοποιούμενος από τον άλλο χειριστή (παρά το γεγονός ότι η επικοινωνία μεταξύ των τούρκων γινόταν μέσω ασυρμάτων Have Quick Mode4 με κρυπτογράφηση, τα ελληνικά συστήματα συλλογής πληροφοριών κατάφεραν να τις υποκλέψουν) πραγματοποιεί βίαιο ελιγμό (barrel roll) με το αεροσκάφος του (F-16C Block 50 με serial number 93-0684) με αποτέλεσμα να προσκρούσει με το ακροπτερύγιο στο ελληνικό μαχητικό (F-16C Block 52+ με serial number 514) του Σμηναγού Ηλιάκη και αυτό να διαλυθεί στον αέρα

Ο τούρκος χειριστής είχε το περιθώριο να εγκαταλείψει επιτυχώς το αεροσκάφος του. 

Το ελληνικό Νο2 έχοντας "λοκάρει" το τουρκικό, ενημερώνει τα προϊστάμενα κλιμάκια διοίκησης αναμένοντας εντολή κατάρριψης του τουρκικού αεροσκάφους. 

Λαμβάνει διαταγή να απομακρυνθεί άμεσα από την περιοχή

Πολιτικό αεροσκάφος των Αιγυπτιακών Αερογραμμών (Egypt Air) που πετούσε 2.000 πόδια πάνω από τα εμπλεκόμενα μαχητικά ανέφερε δυο εκρήξεις ( !!! )




Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου